කාලීන සංවාද

මෑඩ් කව් ඩිසීස් , මන්දපෝෂණය හා දියවන්නා හරක් – Mad Cow Disease

Off

අපේ පොඩි කාළය ගතවුනේ සිරිමාගේ හත් අවුරුදු සාපය කාළයේය.

ඒ කාළේ හාල් පොලු දමා, බත් කන එකත්, දවස් දෙකකට නවතා දමා තිබුනත්.
“මන්දපෝෂණය” කියා එකක් තිබුන බවක් නම් මතක ඇත්තේ නැතිය.

කෙසේ හෝ එහෙම එකක් තිබ්බා නම්, ඇමරිකාණු රජයෙන් ඉස්කෝලේදි නොමිලේ ලබා දුන් ඉස්කෝතු හයෙන් බඩගින්නේ ඉන්න උන් ගොඩ ගියේය.

මට ලැබුන ඉස්කෝතු හය, දිනෙන් දින වෙනත් වෙනත් හය දෙනෙකුන් අතරේ බෙදා දුන්නේ,
එකක්, දන් දී ලබනා ඉහ වහා යන ප්‍රීතියය. අනෙක ක්‍රෂ් එකක් තිබුන මල් වාගේ කෙල්ලෝ මගෙම කර ගැනීමය.

කෙසේ හෝ ඒ කාළයේ සෑම නගරයකම හරක් මස් වෙළඳ සැලක් තිබුනේය.

මේ කඩයද ඕනෑම ප්‍රදේශයකදි ලේසියෙන්ම හඳුනා ගත හැකි ආකාරයට සෑම කඩයක්ම එකම ඉට්ටැයිල් එකකට සාදා තිබුනි..

කඩය තුල කොක්කේ එල්ලා තිබූ මස් පිටතට පෙනුනේ වෙළඳ සල ඉදිරියේ ඇති ඉඩසැක් තබා හරහට දමා තිබූ රීප්ප පටි අතරින්ය.

කුකුල් මස් මිළ අධික කෑමක් වූ අතර ගෙරි මස් ඉතා ලාබයට ගත හැකි විය.
ගහල කොල වල ඔතා ගෙනෙනා මස් කුට්ටිය, කුඩා කෑලීවලට කපා, තුනපහ මිරිස් දමා හදනා හොද්ද, දිව්‍ය භෝජනයක්ම විය.

ඔනෑම හෝටලයක හරක් මස් දීසීයක් වැරදුනේ නැත.

කුකුල් මස් ඒ කාළයේ ලක්සිරි කෑමක් වූ අතර, චිකන් ගෙවල් වලට ආවේ සුළු හෝ මහා පරිමානයේ උස්සව අවස්ථාවකදී ඉතරය.

ධර්මපාල නම් උන්මත්තකයකු ඒ කාළයේ ගෙරි මස් කන්න එපා කිය කියා රට වටේ ගියද, ඉන් පලක් නොවූයේ, ඒ යකා මිනිසුන්ට හරකුන්ට මෙන් කතා කරනා, හරකෙකුට වඩා එහා අමු ගොනෙක් බව රටේ උන් අවභෝධ කර ගත් නිසාමය.

අද අපේ රට මන්ද්පෝෂනයෙන් පෙලෙනා රටක් බව නොදන්නා එකෙක් නැතිය.

හින්දු ආගමේ ඇති විගඩමක්, අපේ උන්ට නැවත් ආවේ කෙසේදෝ කියා මතකයක් නැතත්,

දැන් කලකට පෙර චීවරයක් ඇඳි හරකෙක් දළඳා මාලිගාව ඉදිරිපිට සෙල්ෆ් බාබේකිව් එකක් දමා, උන්ගේ මස් කන්නට එපා කියා අපායට වැඩි සේක.

මා නම් හිතන්නේ,
හරක් මස් වලට කෙලින්න යන්නේ, එය තම්බින්ගේ ප්‍රධානම ආහරයක් හා වෙළඳාමක් වන නිසාමය.
මන්ද හරක් මස් වලට විරුද්ධව කතා කරනා හරකුන් සියල්ලම වාගේ මුස්ලිම් විරෝධි කඳවුරේද මුල් පෙලේ සිටිනා ත්‍රස්තවාදීන්ය.

චීවරයට මුවා වී මේ කාළකන්නින් කරනුයේ නිර්මළ බුදු දහමද කාබාසීනියා කර දැමීමය.

උන් හරක් මස් මුස්ලිම් උන් හරක් මස් කොටාබා ජෝර් එක වැඩි වී. පෝලිමේ පැටව් දමා, ජනම් එක වැඩි කර ගන්නවා නම්,
අපි කළ යුත්තේ, චිකන් කකා පුස් බට්ටෝ වෙන්නේ නැතිව, තම්බි සෙට් එක වාගේම හරක් මස් ඇදලා අරින එකය. ඒ වෙනුවට බීෆ් ෆ්ලේවර් සෝයා හෝ පිඳුරු වාගේ දඩයම් බට්ටෝ කෑවා කියා ජෝර් එක නගින්නේ නැතිය.

මොකෝ මරන්නේත් උන්ම නිසා, අපිට පව් ඇත්තේත් නැතිය.

නමුත් පෝෂණය ලැබෙනවාය.

පොඩි උන්ට හරක් පීකුදු කියන්නේ.., ලේ හා බුද්ධිය වඩනා ආහාරයක්මය.

අප පොඩි කාළයේ පීකුදු වෙනම රැගෙනාතර, ඒවා විවිධාකරයට සකසා කන්න දුන්නේ, පොඩි උන්ට ඉතරමය.

හාන්දුරවන්ගේ පදවලට නටනා ගොබ්බ පාලයකයන්ද මේවාට සපෝට් එක දීම විහිළු සහගතය.

ලංකාව නැවුම් එළකිරි වලින් පෝෂණය කළ යුතු නම්,
අනිවාර්යයෙන් හරක් මස් වෙළඳාමද ප්‍රවර්ධ්නය ක්ළ යුතුය.
එවිට දැනට ඉහළ අගයක තිබෙනා හරක් මස් මිළද, පහළ යනු ඇත.
කුඩා දරුවන්ගේ මන්ද පෝෂණයද නැති වෙලාම යනවා ඇතිය.

බෞද්ධ ගම් වල ගවයින් ඇති කිරීමේ මොකක් හෝ එතිකල් මෙව්වා එකක් තියෙනවා නම්, මහා පරිමානයෙන් මුස්ලිම් ප්‍රදේශවල හෝ එළකිරි කර්මාන්තය හා ඒ අනුබද්ධිත ගව මස් වෙළඳාම ප්‍රවර්ධනය කල යුතුය.

එහෙම නැතිව
මෝඩ සංඝයන්ගෙන් ළකුණු ලබා ගැනීමට හරක් මස් කඩ වසා දම්මනේ නම්,

අපට කීමට ඇත්තේ
නොවේ එවන් හරක් ලොවේ කියලාම විතය.

එහෙත් ආන්ඩුව හරකුන්ට් මේවා ක්‍රියාත්මක නොකරන හේතූන් දෙකක් ඇත.
1. පිටිකිරි සඳහා නවසීලන්තය හා ඔස්ට්‍රේලීයාවෙන් ලැබෙනා කොමිස් හේතුවෙන් කිසි දිනෙක එළකිරි කර්මාන්තය ප්‍රවර්ධනය කරන්නේ නැතිය. මේවාද අර චීනාගෙන් ගත්තා යැයි කියනා ඒවා වාගෙම මහා පරිමාණ කොමිස් කුට්ටිය.
2. තම ඡන්ද පදනම රඳා පවතින්නේ සංඝයා මතයැයි සිතා, උන් කියනා සියල්ලටම එහෙයි හාන්දුරුවනේ කියනා නපුංසකයින් පිරිසක් රට පාලනය කිරීමය.

ඒ නිසා ප්‍රවර්ධනය කෙසේ වෙත්ත්ත සම්පූර්ණයෙන්ම තහන්ම් වීවද අප කළබල විය යුත්තේ නැතිය.

තහනම් කර දැමූවද ඒවා මාර වැඩ කියා සැනසෙනවා ඇර වෙන කරන්නට දෙයක් ඇත්තේම නැතිය.

හරක් මස් කෑම ප්‍රවර්ධණය වූවා නම් දියවන්නා තප්පුලන හරකුන්ටද බඩු බනිස් නිසා, මිනිසුන්ට එතනට එක් රැස් වී රටට යමක් කිරීමේ වාසනාවත් අත්පත් වෙනවා නොඅනුමානය.

http://maathalan.blogspot.com/2018/07/mad-cow-disease.html

Related Posts

LankaViews

LankaViews

Video wall

‘නෙළුම් යාය’ බ්ලොග් සම්මාන උළෙල